יום שלישי, 24 בפברואר 2009

בתי אבות - האם זה כל כך נורא?

לאחר פרומו מפחיד שנמשך כשבוע לסדרת הטלוויזיה שתולים הדנה בנושא התעללות בקשישים בבתי אבות שודרה אתמול (יום ב') התוכנית. במסגרת התוכנית "נשתל" עובד בבית אבות בפתח תקוה ושם הוא תיעד סדרת התעללויות בקשישים חסרי ישע.

לא אהבנו את ההתמקדות המיותרת בעובד עצמו - המטרה והדגש הם בקשישים ולא בסוכן הסמוי. כמו כן התוכנית הוציע שם רע לכלל בתי האבות. כל בית אבות הוא רע? מדוע היה צורך לעשות הקבלה בין התעללות והזנחה של קשיים לבתי אבות?

בתי אבות רבים מעניקים שירות וטיפול מעולים לקשישים הדרים בהם. במקרים רבים הטיפול אשר ניתן לתת לקשיש בבית אינו משתווה לטיפול הניתן לו בבית אבות טוב - על ידי צוות מיומן ואיכפתי.

בשום מקרה אין לקבל התעללות או יחס לא הולם לקשישים, אולם הוצאת שם רע לכל בית אבות בארץ מיותרת ופוגעת באלפי עובדים, מטפלים, אחים ואחיות אשר משקיעים את כל כוחותיהם במתן טיפול לקשישים.

בתי אבות רבים שומרים על מוניטין ארוך שנים הנבנה על מתן טיפול מסור לדיירים. כאשר אתם בוחרים בית אבות ליקירכם, דברו עם קרובי משפחה של קשישים הנמצאים במקום, בדקו באינטרנט האם יש תלונות או תביעות כנגד המקום, בדקו כמה שנים המקום קיים, שוחחו עם דיירים וכך תוכלו להתרשם מבית האבות.

בית אבות לא מתאים לכל קשיש - אולם במקרים רבים לא קיים תחליף טוב יותר.

אין תגובות: