יום שני, 15 ביוני 2009

בית אבות סוכת שלום בצפת

רק לאחרונה שמענו שבית אבות סוכת שלום שיהנו בית אבות ציבורי בעיר צפת עומד לפני סגירה עקב גרעונות, משבר ניהולי וקשיי ניהול אחרים - בין היתר עקב המכרז הסיעודי של משרד הבריאות אשר הפחית משמעותית את תקצוב המוסדות הסיעודיים.

כמו כן הוגשה נגד בית האבות תביעה של העובדים עקב אי שמירה על זכויותיהם ותשלום שכר ונלוות במועד. יש לציין שחלק מהעובדים בבית אבות סוכת שלום מרוויחים שכר הכפול מהמקובל בענף עקב הסכמים ישנים - בקיצור - חוסר יעילות.

בתאריך 3/6/09 נערך דיון בועדת העבודה, הרווחה והבריאות בנוכחות נציגים משרדים הבריאות, הגימלאים, הרווחה, מנהל בית אבות סוכת שלום ועוד לגבי מצבו של בית האבות.

יש לציין שבית אבות סוכת שלום הוא בית אבות ציבורי המנוהל על ידי עמותה. בתי אבות ציבוריים נהנים מצד אחד מהיותם מלכ"ר - הם לא צריכים לשלם מע"מ על הכנסותיהם אולם, מצד שני, לרוב הם סובלים מניהול כושל, רמת משכורות מנופחות של העובדים ובטווח הארוך חלקם לא יוכלו לממן את פעילותם.
לאחר דיון נוקב הוחלט שלא להחליט. נציגת משרד הרווחה גב' פאני יוז אמרה כי מבחינתה אין מניעה שבית האבות יסגר וכי יש פתרון לכל הדיירים של משרד הרווחה. לא נמצא תקציב שיכול לכסות את הגירעון.

המסקנה בדיון שנערך הייתה כי על מנהל בית האבות לפנות להסתדרות ולעובדים על מנת שהם ימצאו פתרון לבעיה. פתרון מעניין ובלוג בתי אבות וגיל הזהב ימשיך לעקוב אחר המתרחש במקרה זה על מנת ללמוד דברים חדשים בניהול מוסדות סיעודיים.

לפרוטוקול המלא של הדיון לחצו כאן

אין תגובות: