יום ראשון, 7 ביוני 2009

ביטוח סיעודי - כל האמת

כל הזמן אומרים לנו לחשוב על העתיד - לחסוך, להפריש כספים לפנסיה ולהתכונן לשנים ארוכות (בתקוה) של זקנה.

ומה לגבי ביטוח סיעודי?

הסבר קצר: ביטוח סיעודי נועד להבטיח קבלת טיפול הולם כאשר אנחנו מגיעים למצב תפקודי סיעודי. כלומר, כאשר אנחנו בריאים, אנחנו משלמים פרמיה חודשית לחברת הביטוח וזאת בתקווה שלא נצטרך אף פעם להיעזר בה.

כמו בכל ביטוח, ניתן לרכוש ביטוח סיעודי רק כאשר מצבנו עדיין לא מוגדר סיעודי - החל מגיל ה-20 ועד לגילאי 60 ואף יותר.

איפה קונים ביטוח סיעודי?
ניתן להצטרף לביטוח סיעודי בכל אחת מקופות החולים וכן באופן פרטי באמצעות חברות הביטוח. כל קופת חולים וכל חברת ביטוח מציעים תנאים מעט שונים וכאן ניתן את הדגשים - מה חשוב לבדוק ולדעת מראש.

ההבדלים בין פוליסות ביטוח סיעודי שונות מסתכמים בארבע נקודות עיקריות:
  • הגדרת מצב סיעודי - מהי ההגדרה של המצב הסיעודי - איזה וכמה פעולות שאי אפשר לבצע מאפשרות לממש את הפוליסה (למשל - להתלבש לבד, להתרחץ, לאכול, לשלוט על הצרכים וכדומה)
  • תקופת הביטוח - כמה זמן במצב סיעודי ניתן לקבל תשלומים - האם הפוליסה מוגבלת בזמן או לא?
  • אפשרויות קבלת הכסף - האם קבלת תשלומי הביטוח הסיעודי מותנית בהמצאת חשבוניות על תשלום בפועל? האם חובה להכניס את האדם הסיעודי לבית אבות?
  • סכום הביטוח - כל פוליסה מאפשרת קבלת תגמולים שונים - ניתן לרכוש ביטוח רב יותר או מינימלי. שימו לב שהסכום המתקבל יכסה את מלוא הוצאותיכם הצפויות
ביטוח סיעודי הוא מוצר המקטין את אי הוודאות ומאפשר שמירה על איכות חיים וטיפול טוב אולם כדאי להיות מודעים למגבלות שבכל פוליסה ובמצבים בהם ניתן לקבל את הכסף.
כך למשל פוליסות שונות אינן מאפשרות קבלת כספים במצב סיעודי מורכב - מאחר ועלות הטיפול חלה על קופת החולים (בבית חולים גריאטרי) מלבד השתתפות עצמית של כ-100 ש"ח ליום.

בדקו מספר הצעות והתייעצו במידת הצורך על מנת לקבל החלטה טובה. בהצלחה!

אין תגובות: