יום רביעי, 21 בינואר 2009

כיצד להיערך לפרישה מעבודה?

פרישה לגמלאות היא ארוע משמעותי בחייו של כל אדם. הפסקת העבודה מלווה בשינוי משמעותי בחיים - כבר אין יותר סדר יום קבוע והחיים אליהם התרגלנו משתנים באחת.

כל אדם מתמודד בצורה שונה עם הפרישה, שינוי סדר היום והזמן הפנוי הרב הנוצר. יש כאלה שרק מחכים לבלות יותר זמן עם הנכדים, להקדיש זמן רב יותר לתחביבים, טיולים או בילוי עם החברים. לעומת זאת, רבים אחרים לא מוכנים לשינוי העצום בחייהם - מה עושים בבוקר? ובצהרים?

היום פנסיונרים וגימלאים כבר אינם נחשבים קשישים - היציאה לפנסיה בדרך כלל מתרחשת בגיל 55-65 - גיל בו עדיין יש שנים ארוכות וטובות של אפשרות לפעילות ושמירה על איכות חיים. אשה אשר פורשת לפנסי בגיל 60 צפויה ל-25 שנים נוספות של חיים - אשר בהם יש למצוא פעילות חדשה.

אז מה האפשרויות לפעילות בפנסיה?

כל אדם יכול למצוא את הנתיב המתאים לו - אם זה לימודים במסגרות שונות - ניתן ללמוד תואר אקדמאי או קורסים שונים להרחבת הדעת. עיסוק בתחביבים שונים, פעילות התנדבותית, או אף קריירה שניה במשרה חלקית או מלאה.
כמו כן ניתן להתחיל פעילות גופנית (כמובן לאחר בדיקה רפואית ובפיקוח מתאים).
אפשרות נוספת הקיימת בפני אלו המתקשים להתמודד או למצוא כיוון מתאים היא להיעזר באימון אישי. אימון אישי יעזור לכם למצוא עבודה חדשה, להבין מה בעצם אתם רוצים לעשות או לבחור תחום עיסוק חדש לחלוטין אשר עליו תמיד חלמתם.
בעזרת מאמן אישי תוכלו לשפר את חייכם ולמצוא משמעות חדשה - עיסוק חדש או פעילות ולקבל את הכוחות לבצע את מה שרציתם. לפרטים נוספים - פורטל אימון אישי
פרישה לפנסיה היא הזדמנות לעשות את מה שתמיד רציתם אולם לא היה מספיק זמן - לא סתם קוראים לגיל הזהב - גיל הזהב.

אין תגובות: