יום שני, 22 באוקטובר 2012

טיפול סיעודי וביטוח סיעודי


בתוך תמהיל הביטוחים אותם אתם רוכשים הן באופן פרטי והן במסגרת הביטוח המשלים בקופת חולים נמצאת גם קבוצת הביטוחים הרפואיים. שם קוד כללי לקבוצה שלמה של ביטוחים שאמורים לתת לכם כיסוי במצבים שונים לאורך החיים. מדובר על מספר ביטוחים שונים הכוללים את הביטוח הסיעודי.

הראשון הוא ביטוח הבריאות הפרטי שמכסה אתם הרבה מעבר למה שאתם מקבלים מהביטוח הממלכתי שכפוף לתכולה של סל הבריאות והתרופות הממלכתי. בנוסף גם קיים ביטוח הנסיעות שלפחות חלק אחד שלו מספק לכם כיסוי איכותי למקרים של צרות רפואיות מעבר לגבולות המדינה. הביטוח האחרון שעליו גם נרחיב הוא הביטוח הסיעודי שמהווה שכבת הגנה נוספת בשעה של מחלה קשה, הרבה מעבר למה שאתם מקבלים מהכיסוי של הביטוח הלאומי.

מה מכסה ביטוח סיעודי?

פוליסת סיטוח סיעודי נועדה לתת מענה למגוון רחב של פגיעות הנובעות מתאונת דרכים, מחלות קשות, חוסר יכולת תפקוד זמנית עקב ניתוח או פציעה וכן, המצב השכיח מכולם, ירידה תפקודית הנובעת מהגיל וממחלות המאפיינות את בני גיל הזהב.


במקרים רבים הצורך במתן טיפול סיעודי לבן משפחה מגיע באופן פתאומי והמשפחה אובדת עצות ולא יודעת באיזה שירות לבחור, האם ניתן לקבל מימון ועוד ולכן כתבנו עבורכם את המדריך הבא.

10 דברים שחובה לדעת על טיפול סיעודי וביטוח סיעודי

  • ביטוח סיעודי אינו כלול ברובד הבסיסי של שירותי קופות החולים - כלומר - קופות החולים אינן מחוייבות לממן או לתת טיפול סיעודי - הביטוח הסיעוי נמצא במסגרת הביטוח המשלים. לכן כדאי דבר ראשון לבדוק האם יש לכם ביטוח משלים
  • מגיע לכם לקבל גמלת סיעוד? גמלת סיעוד ניתנת מהמוסד לביטוח לאומי בהתאם למספר תנאים בסיסיים: הגעה לגיל פרישה, עמידה במבחן הכנסות ותלות בסיוע בביצוע פעולות בסיסיות. גמלת סיעוד ניתנת בחינם - כלומר היא כלולה בדמי הביטוח הלאומי ששילמתם כל החיים 
  • מה מכסה גמלת סיעוד? גמלת סיעוד או קבלת עובד סיעודי במסגרתה אינה מיועדת לתת מענה כולל למי שזקוק לטיפול והשגחה 24 שעות ביממה. במקרה המקסימאלי ניתן לקבל 22 שעות סיעוד בשבוע. אם אתם זקוקים לעובד זר - ניתן להמיר את השעות שאושרו לכיסוי חלק ממשכורת העובד הזר.
  • ניתן לקבל גם וגם - אושרה לכם גמלת סיעוד? יתכן שאתם זכאי לקבל במקביל את את דמי הביטוח הסיעודי שערכתם. לכל אחד מהם תנאי זכאות שונים וניתן לקבל את שניהם במקביל.
  • תביעתכם נידחתה? זה לא סוף הסיפור - גם אם תביעתכם לקבל גמלת סיעוד או את תגמולי הביטוח הסיעודי הפרטי נדחתה - ניתן לערער 
  • עוברים לבית אבות? גמלת סיעוד ניתנת רק במסגרת הקהילה - כלומר רק בבית או בבית דיור מוגן. כלומר אם אתם עוברים לבית אבות אתם מאבדים את גמלת הסיעוד. תגמולי ביטוח סיעודי לעומת זאת ניתנים הן בבית והן במוסד
  • כמה זמן ניתן לקבל את העזרה? גמלת סיעוד לא מוגבלת בזמן - כלומר החל מיום אישור הזכאות וכל עוד המצב התפקודי (או מצב ההכנסות) לא השתנה אתם זכאים לקבל את הגמלה. פוליסות ביטוח סיעודי לעומת זאת, לרוב מוגבלות בזמן (בסביבות 5 שנים)
  • כמה כסף מקבלים? גמלת סיעוד לא ניתן בכסף אלא בשירותים - כלומר בשעות סיעוד (ושירותים נוספים - יש לפנות לחברת סיעוד למימוש הזכאות)תגמולי ביטוח סיעוד ניתן בכסף וזאת בהתאם לתנאי הפוליסה - כלומר יתכנו מקרים שהתשלום יהיה שונה אם המבוטח נמצא בבית או במוסד, והכן לפי חומרת הבעיה הרפואית.
  • אחד אישר השני דחה? לכל אחד להגופים (המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח) תנאי זכאות שונים ולכן יתכן מצב שגוף אחד יאשר את תביעתכם והשני ידחה אותה.
  • ממתי מקבלים את הסיוע / כסף? יש להגיש תביעה מסודרת, בצרוף כל המסמכים הדרושים. רק לאחר שתביעתכם אושרה, אתם זכאים לקבל את הסיוע. חברות הביטוח מחוייבות לתת תשובה בפרק זמן מוגדר ולכן חשוב לתעד ולשמור את כל המסמכים.
בריאות שלמה ומלאה!

אין תגובות: