יום שני, 17 באוגוסט 2009

מתי צריך יעוץ פסיכוגריאטרי - פסיכוגריאטריה

ככל שהאדם מזדקן מופיעות יותר ויותר בעיות ומחלות המזוהות עם הזקנה - דמנציה, אלצהיימר, דיכאון ושינויים בהתנהגות. אבחון נכון של המחלה שממנה סובל הקשיש חשוב על מנת שיהיה ניתן להעניק לו טיפול מתאים - טיפול תרופתי, פסיכולוגי, התנהגותי או סביבתי.

כמו כן, אבחון חשוב לבחירה נכונה של מקום מגורים - בית דיור מוגן - בית אבות לעצמאים / תשושים או מחלקת תשושי נפש.

פסיכוגריאטריה

תופעות ובעיות כמו דיכאון, ירידה בזכרון, בלבול וכדומה יכולות להגרם ממספר רב של סיבות - החל מהתנגשות או אי התאמה של תרופות אותן לוקח הקשיש, ירידה זמנית כתוצאה ממחלה, ניתוח או מחסור בוויטמינים או ממחלה כמו אלצהיימר, סרטן וכדומה.

בקרב בני גיל הזהב אבחון תופעות אלו מתבצע על ידי פסיכוגריאטר - פסיכיאטר המתמחה בטיפול בבני גיל הזהב. יעוץ פסיכוגריאטרי נועד לאבחן את מצבו של הקשיש, להתאים טיפול, לתת חוות דעת לגבי התאמה למוסד ולקביעת מצבו התפקודי של הקשיש או לתת חוות דעת משפטיות לצורך מינוי אפוטרופוס, כשרות משפטית ותקפות צוואה.

לפסיכוגריאטר ההכשרה והנסיון לטיפול בבני גיל הזהב. במקרים רבים מומלץ לפנות לאבחון פסיכוגריאטרי מוקדם על מנת להבין כיצד יש להערך בהווה ובעתיד למתן טיפול טוב ומתאים ליקירכם - פסיכוגריאטר יוכל לייעץ לכם האם תוכלו לטפל בקשיש בבית, לקבוע את המוסד המתאים לו.


אין תגובות: