יום רביעי, 17 בדצמבר 2008

איך להיערך למשבר הכלכלי?

המשבר הכלכלי הנוכחי נחשב לאחד מהמשברים הקשים ביותר אם לא הקשה מהם במאה האחרונה. כפי שנראה היום, משבר זה עדיין לא הגיע לשיאו ומידי יום מתפרסמות ידיעות חדשות על חברות שקורסות, בעיות וצרות.

בני גיל הזהב חייבים להיערך למשבר על מנת להתמודד טוב יותר עם השלכותיו ולהיות מוכנים לכל תרחיש על מנת לשמור על איכות חיים ולמנוע פגיעה נוספת.

חסכונות, השקעות, קרנות פנסיה ואחזקות במניות ובאגרות חוב נפגעו קשות. מומחים רבים טוענים כי מי שיוצא היום מהבורסה עושה טעות ומי שפודה קופות גמל יכול להפסיד הרבה כסף אך, אותם המומחים, ייעצו להשקיע כספים באותן קרנות.
הבורסה יכולה עדיין לרדת באחוזים ניכרים ולגרום לפגיעה נוספת בחסכונות. גם השארת ההשקעה במבנה הנוכחי הינה הימור כמו יציאה מההשקעה ולכן יש לשקול היטב ולקבל ייעוץ מקצועי לגבי אפשרויות הסיכון אותם אתם יכולים לקחת.

קשישים הנסמכים על ארגוני סיוע, עמותות וקרנות שונות יכולים לגלות בקרוב כי ארגונים אלו נסגרו או צמצמו משמעותית את היקף הסיוע אותו הן יכולים לתת.

גם מי שמפיק הכנסה מהשכרת דירה או נכס נדל"ן אחר יכול להפגע פעמיים - פעם ראשונה מירידה בסכומי שכר הדירה המתקבלים עבור הנכס ובקשיי תשלום של השוכרים והן בקשיים במציאת שוכר וזמן ארוך יותר בו הנכס יעמוד ריק.
לפיכך מומלץ להתפשר במידה מסויימת בשכר הדירה אם מוצאים דייר טוב המוכן להתחייב לתקופה ארוכה.

בפוסט הבא נדון בהיבטים נוספים של המשבר - צריכה ואפשרויות סיוע שונות

אין תגובות: