יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

סקירת בית אבות - ותיקון בקיבוץ עברון


בלב קיבוץ עברון השקט, מדרום לנהריה, שוכן לו בית האבות הסיעודי ותיקון. מוסד זה, אשר הוקם בשנת 1997, מנוהל על ידי עמותה פרטית ומחזיק בכל האישורים הרלוונטיים לפעילותו, בעיקר מטעמו של משרד הבריאות.
המדובר הוא במוסד קטן ואינטימי, אשר מעניק מגוון שירותים וטיפולים לאוכלוסיה מצומצמת של קשישים.
בסך הכול, יכולים להשתכן בבית הסיעודי ותיקון לא יותר מאשר 16 דיירים. אלה נמנים על אחת משתי אוכלוסיות היעד העיקריות של המקום- קשישים סיעודיים או קשישים תשושים.

כמו כן, יכולים להגיע לשערי מוסד זה גם קשישים המעוניינים באשפוז יום בלבד, או כאלה אשר זקוקים לייעוץ או להכוונה בנושאים הנוגעים להם.

החלוקה לחדרים נעשית אף היא על פי מאפייני הקשיש, שעה שהדיירים התשושים זוכים לחדרים מוגנים יותר. באותה מידה, הרי שעבור קבוצת הקשישים הסיעודיים ניתן טיפול אישי מקיף הרבה יותר, וזאת על ידי צוות המטפלים והאחיות הפועל במקום. עבור כלל הדיירים, יש לציין, ניתנות ארוחות חמות וכן שירותי כביסה וניקיון- אלה נכללים תחת סל השירותים שמעניק הקיבוץ לדייריו.

מסכת השירותים הניתנת לדיירי המוסד מרשימה בכל קנה מידה. מבחינה רפואית, הרי שהם זוכים לטיפולים מונעים, אבחונים וביקורות- הן בנושאי הרפואה הגריאטרית הכללית והן בנושאים ספציפיים יותר, לרבות רפואת שיניים או פיזיותרפיה. מעבר לטיפול האישי, הרי שהקשישים מקבלים גם ייעוץ וסיוע סוציאלי, וכן פעילים במסגרת תעסוקתית ענפה.

על מנת למלא את זמנם של הדיירים עוד יותר, הרי שמפעם לפעם מאורגנים עבורם ימי עיון או הרצאות בנושאים שונים. חגי ישראל וימי ההולדת של הדיירים מצויינים על ידי כל הדיירים, ואחת לכמה שבועות נערכים גם ימי ביקור מרוכזים של בני משפחותיהם.

באשר לצוות המקצועי של המקום, הרי שהוא רחב באופן יחסי. בין השאר, אפשר למנות את הרופאים הכלליים, האחים והאחיות, המטפלים האישיים, העובדים הסוציאליים ואנשי הרווחה, מדריכים בתחומים שונים וכן הלאה. חלק לא מבוטל מהשירותים של אלה ניתן גם בשעות הלילה, בדמותו של צוות הכוננות המיוחד הפועל במקום ומסייע במקרים בהולים יותר. מידע נוסף - ותיקון באתר bhorim

כתובת המקום: קיבוץ עברון / מ.א מטה אשר, 25235.

אין תגובות: