יום שבת, 16 באפריל 2011

עליות מחירים גם בבתי דיור מוגן?

בשנים האחרונות אנחנו חווים עליות מחירים משמעותיות בשוק הנדל"ן בישראל. למרות המשבר העולמי והקשחת התנאים למתן משכנתאות המחירים מטפסים הן במרכז והן בפריפריה.

הגורם העיקרי הקובע את המחירים בשוק הדיור המוגן הוא הביקוש אל מול ההיצע.
בישראל, קיימת תחרות בין הרשתות השונות - עובדה האמורה להשפיע על המחירים (וזאת לעומת שוק הסלולר או הבנקאות שבו מספר גופים גדולים שאינם מתחרים אחד בשני). המינוף הגבוה של רשתות הדיור המוגן מאלץ אותן לא להישאר עם יחידות דיור פנויות.

כתבה מעניינת שפורסמה בכלכליסט מנתחת את שינויי המחירים - בשנת 2008 מחיר ממוצע של יחידה היה כ-720 אלפי שקלים בעוד היום המחיר האמיר לכמליון שקלים - עליה של למעלה מ-40%.

עליית מחירים זו נוסעת ממספר גורמים. ראשית, עליית מחירי הדיור משפרת את עושר הפיננסי של בני גיל הזהב - כאשר יש יותר כסף ניתן לדרוש יותר כסף. כמו כן, הביקוש גדל כתוצאה מכניסת הקונספט לקונסנסוס של הציבור הרחב - היום זה לא בושה לגור בבית מוגן.
סיבה נוספת היא המחסור בקרקעות פניות ועליית מחירי הקרקע באזור המרכז - דיור מוגן הוא בעצם נדל"ן - וכאשר מחירי הקרקע מאמירים, עלויות הבניה גדלות יחד עם הוצאות התחזוקה כבר לא ניתן להציע יחידות במחירים של לפני מספר שנים.

לכתבה בכלכליסט על מחירי דיור מוגן לחצו כאן

יום שבת, 9 באפריל 2011

רשת משען דיור מוגן

רשת משען המפעילה 9 בתי דיור מוגן ברחבי הארץ היא הותיקה והגדולה מבין הרשתות בישראל. על פי דירוג דיור מוגן הנערך על ידי דן אנד ברדסטרייט ברשת משען 2616 יחידות דיור שונות ובהן 2860 דיירים. ברשת השניה בגודלה בישראל - אחוזות רובינשטיין ישנן 1472 דיירים בלבד.

משען היא גוף ללא מטרות רווח מיסודה של ההסתדרות הכללית ומפעילה בנוסף לבתי הדיור המוגן גם 3 כפרי ילדים.

הבתים של משען נמצאים בערים צל אביב, חיפה, רמת אפעל, גבעתיים, ירושלים, חולון ובאר שבע. הבתים היוקרתיים ביותר של הרשת נמצאים בתל אביב - משען נאות אפקה, בית נאות אביבים וכן משען רמת אפעל.

רשת משען מציעה מגוון רחב של יחידות - החל מדירות חדר ועד לדירות שלושה חדרים. בכל הבתים קיימות פעילויות רבות, שיתוף בקהילה וכמובן כל השירותים הבסיסיים הקיימים בכל בית מוגן.

משען פועלת לאחרונה להתאים את עצמה לדרישות של הגימלאים החדשים - וזאת בשינוי תמהיל היחידות - פחות דירות חדר ויותר יחדיות גדולות, פעילויות חדשות ומדיניות תחרותית מול שאר הרשתות.