יום רביעי, 10 ביוני 2009

עוד בית אבות נסגר - שוב הממשלה הצליחה

ממשלתנו, בהמשך למגמה לפגוע בקשישים, בניצולי השואה ובכלל, בחלשים, שינתה את דרך חישוב דמי האישפוז לקשיש המקבל "קוד" - קשיש אשר המדינה מממנת את שהייתו בבית אבות סיעודי - מוסד גריאטרי.

המכרז החדש לאישפוז סיעודי הפחית בצורה משמעותית את הכספים אותם מקבל בית אבות סיעודי עבור כל קשיש לכ-300 ש"ח ליום. סכום זה מעמיד בסכנה את המשך קיומם של בתי אבות רבים ולמעשה פוגע בקשישים עצמם.

קשישים בעלי ממון ימשיכו לקבל טיפול בבתי אבות פרטיים, מפוארים וחדשים הגובים כ-15,000 ש"ח לחודש עבור קשיש במצב סיעודי ובסכום זה יכולים לתת טיפול ברמה טובה.

במחיר של כ-9,000 ש"ח לחודש, הכולל הוצאות רבות כגון חיתולים למבוגרים, תרופות ודרישות גדלות לא נשאר רווח למפעילי בית האבות.

הסנונית הראשונה בסגירת בית אבות כתוצאה מחוסר כדאיות כלכלית הייתה סגירת בית אבות סיעודי של משען ברעננה. לאחרונה התפרסם כי בית אבות סוכת שלום בצפת עומד בפני סגירה. בתי אבות נוספים רבים נאלצים לחסוך בכל דרך - חסכון שמביא לפגיעה בדיירים עצמם - והפעם המדינה אשמה.

צפוי כי בתקופה הקרובה נשמע על בתי אבות נוספים שנסגרים - היצע המיטות לחולים סיעודיים יפחת, התור לאשפוז סיעודי יתארך ורמת הטיפול תרד.

אין תגובות: