יום שני, 9 ביוני 2008

כיצד ניתן למנוע או לגלות התעללות בקשישים?

למרות שרובם המכריע של העובדים הזרים מטפלים בקשיש בצורה טובה עדיין קיימים יוצאים מהכלל - בין אם הם עובדים זרים - מטפלים ישראלים - או כל אדם אחר אשר מטפל בקשיש.

כיצד ניתן למנוע מקרי התעללות בידי אדם המופקד על טיפול סיעודי בקשיש?

הדרך הטובה ביותר למניעת וחשיפת התעללויות או טיפול לא טוב היא תשומת לב. שימו לב מה מצבו של הקשיש - האם חל שינוי במצבו הגופני או המנטלי? האם הוא נראה מבוהל או מבולבל? האם חלה החמרה במצבו הגופני (שינוי במשקל, הופעת חבורות או פצעים), האם מראהו הכללי מסודר או מוזנח, האם הוא מקבל ארוחות מזינות בצורה תדירה? וכדומה.

מלבד תשומת לב לקשיש עצמו, שימו לב גם לאינטרקציה בינו לבין המטפל - האם האוירה בבית רגועה או שאתם מרגישים במתח (מצד הקשיש או המטפל) - האם המטפל מאפשר לכם להיות ביחידות עם הקשיש והאם הקשיש מרגיש בנוח לדבר ליד המטפל? אם המטפל לא מאפשר לכם להיות עם הקשיש בלעדיו, עליכם לבדוק מה הסיבה לכך.

מומלץ לדאוג לכך שהמטפל יהיה מרוצה מעבודתו - לא תרצו להשאיר מטפל (ישראלי או זר) ממורמר לבד עם יקירכם - אם המטפל הסיעודי יהיה מרוצה הוא יתן שירות וטיפול טובים יותר.

ניתן להגיע לבית הקשיש ללא הודעה מוקדמת ועדיף - כמה שיותר פעמים (זה בטח ישמח את יקירכם הקשיש או הקשישה).

טיפים אלו טובים למניעת התעללות או טיפול לא טוב - אם המטפל יראה שאתם עם "יד על הדופק" הוא ימנע מזלזול או התעללות שתתגלה במהרה.

אם עדיין אתם חשים שמשהו לא בסדר למרות שאין עדות ממשית לכך, במאמר הבא נדון בדרכים נוספות לבדוק איזה טיפול סיעודי ניתן לבן גיל הזהב.


אין תגובות: