יום שני, 5 בנובמבר 2007

הטיפול בקשיש חלק ב'

במידה והגעתם למסקנה כי יש צורך בשינוי סביבת המגורים של קרוב משפחה קשיש או קבלת עזרה סיעודית בבית, יש לבחון אם המצב הרצוי אפשרי מבחינת היכולות הכספיות ועלות השרות הדרוש.

פתרונות דיור לגיל הזהב בסדר יורד על פי העלות הכספית:

דיור מוגן- תשלום ראשוני החל מ- 100,000$ היכול להגיע גם ל- 400,000$ בבתי דיור מוגן יוקרתיים. לכך יש להוסיף דמי אחזקה ותשלום עבור שירותים נוספים בסכומים של 4,000 ש"ח - 10,000 ש"ח לחודש. בתי דיור מוגן כוללים את כפרי הגימלאים ובתים בתוך ומחוץ לערים הגדולות.

בית אבות - בתי אבות לקשישים עצמאיים, תשושים או סיעודים אינם דורשים תשלום פקדון חד פעמי אלא תשלום חודשי בסכומים ניכרים - של 8,000 - 18,000 ש"ח לחודש בהתאם לאזור, סוג בית האבות והיוקרה. הבחירה בין בתי האבות נובעת רק מהמצב התפקודי של הקשיש - כאשר בית אבות כולל את המחלקות הסיעודיות / מחלקות תשושי נפש בתוך בתי דיור מוגן.

חוק סיעוד - מטפלים זרים - חוק סיעוד מקנה את האפשרות לקבל מימון מלא עבור מטפלת ישראלית, קבלת חיתולים למבוגרים ומימון חלקי לתשלום משכורתו של עובד סיעודי זר. באמצעות גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי ניתן להשאר בקהילה - כאשר הכוונה לבית המגורים או לבית דיור מוגן ולקבל בעיקר סיעוד בטיפול סיעודי אולם גם השתתפות ברכישת מוצרי ספיגה וחיתולים, מימון מרכז יום לקשיש ומוצרים נוספים.

קבלת השתתפות מהמדינה ועוד בחלק הבא

אין תגובות: