יום חמישי, 23 בדצמבר 2010

רובוטים מתחילים ללכת כמו קשישים

רובוט חדש שתוכנן במכון הלאומי היפני לתיעוש וטכנולוגיות מתקדמות Japan's National Institute of Advanced Industrial Science and Technology הינו הצעד הבא באבולוציה של הרובוטים. הרובוט הולך ונעזר בסביבתו לביצוע פעולות כמו קשיש בן גיל הזהב.

הרובוט ולמעשה צוות הפיתוח שלו מתייחסים לסביבה בצורה שונה - במקום לראות בחפצים כמכשולים שיש להמנע מהם, הרובוט באמצעות תוכנה מיוחדת נעזר בסביבה על מנת לבצע פעולות שונות.

לדוגמא על מנת להביט מעבר לשולחן, הרובוט נעזר בשתי ידיו על מנת להשען על השולחן ולייצב את שיווי המשקל - ממש כמו אדם קשיש. אז המה הצעד הבא?
למקור הידיעה לחצו כאן

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

מגדלי הים התיכון גני תקווה

רשת מגדלי הים התיכון בונה פרוייקט חדש, השישי במספר בגני תקווה. מגדלי הים התיכון גני תקווה הינו מגדל בן 12 קומות המכיל 325 יחידות דיור הכוללות 2-4 חדרים בשטח של 45-90 מ"ר ליחידה. הרשת צפוייה להשקיע בהקמת הבית כ-400 מליון שקל.

שוק הדיור המוגן מתפתח ומתאים את עצמו לדרישות המשתנות של השוק - הנהלת הרשת מציעה לדיירים לתכנן בעצמם את הבית - לרכוש את היחידה במצב מעטפת (כלומר ללא גימור הפנים) ולתכנן ולבנות את הדירה בעצמם.

תחילת שיווק בית הדיור המוגן החדש צפוי להיות לקראת סוף 2011.

בבית דיור מוגן גני תקווה יהיו, כמו שאר הפרוייקטים החדשים והמפוארים, שטחים פתוחים רחבים הכוללים לובי, חדר אוכל, חדרי כושר ובריכת שחיה, גנים מטופחים ועוד.

כמו כן תבנה במקום מחלקה סיעודית בת 36 דיירים. לדעתנו מחלקה סיעודית אחת לא תתן פתרון הולם לצרכים הצפויים של דיירי הבית ותושבים מהסביבה.