יום שבת, 13 במרץ 2010

איך מוצאים דיור מוגן?

יותר ויותר בתי דיור מוגן נבנים וההיצע הרב של בתים טוב לצרכנים - הקשישים. רוב הבתים ממוקמים באוזר המרכז כאשר במרחק נסיעה של פחות מחתי שעה מתל אביב ניתן למצוא עשרות בתי דיור מוגן שונים.

אז איך בוחרים את המקום הנכון?

כאשר אנחנו מעוניינים לרכוש יחידת דיור בבית דיור מוגן יש לקחת בחשבון מספר רב של פרמטרים שונים כמו:

  • מיקום גיאוגרפי וקרבה לחברים, משפחה
  • סוג הפעילויות החברתיות הקיימות במקום
  • האם קיימים מתקנים שונים כמו בריכה, חדר כושר, בית כנסת?
  • מה גודל היחידה בה אתם מעוניינים?
  • עלות רכישת היחידה וסוגי העסקאות המוצאות
  • עלות חודשית והוצאות נוספות
מאחר וזה יהיה הבית החדש צריך לבדוק כל נקודה, לבקר במקום מספר פעמים ולוודא שיש בידכך מקורות כספיים מספיקים לרכישה הראשונית ולעלות החודשית אחר כך.

אפשרות נוספת היא להיעזר בשירותי ייעוץ והכוונה הניתנים על ידי חברות בעלות ניסיון רב בייעוץ לקשישים ואשר מכירות את הבתים השונים ובכך יוכלו לעזור לכם לבחור בית דיור מוגן ללא חיפושים מיותרים.

למידע נוסף - אתר depend ייעוץ לבחירת דיור מוגן

בתי דיור מוגן מאפשרים שמירה על איכות חיים, פעילות חברתית והנאה מהגיל השלישי - זה הזמן להינות!


יום שישי, 12 במרץ 2010

טיפול בהורה קשיש חולה על חשבון ימי מחלה

הצעת חוק של ח"כ רוברט טבייב ממפלגת קדימה מעניקה עד 60 ימי מחלה בשנה לבן של קשיש בגיל 65 ומעלה אשר חולה במחלה ממארת במטרה לטפל ולסעוד את הורהו.

בעבר אושרו ימי מחלה אשר נועדו לטפל בילד חולה והצעה זו מכירה בחשיבות הטיפול בהורה קשיש אשר נתמך ותלוי בילדיו.

יום רביעי, 3 במרץ 2010

משכנתא הפוכה: בית מניב יחדל מפעילות עצמאית?

בנק דיסקונט באמצעות בנק דיסקונט למשכנתאות הגיש בקשה לבנק ישראל לרכוש את השליטה בחברת בית מניב - אשר פועלת בשיווק משכנתה הפוכה לבני גיל הזהב.

כיום לבנק דיסקונט אחזקה בשיעור 20% מהבעלות בחברת בית מניב כאשר שאר המניות מתחלקות בין אלי גרבר, משה דוברת ואיש העסקים אמנון מדר.

באמצעות רכישת השליטה יוכל בנק דיסקונט להתחיל לשווק את המשכנתא ההפוכה בסניפי הבנק. פעולה זו מראה ששוק ההלוואות לבני גיל הזהב - משכנתה הפוכה עובר לבשלות וכי כמות העסקאות גדלה.

על משכנתא הפוכה - משכנתא הפוכה מאפשר קבלת סכום כספי לכל מטרה על ידי משכון דירת המגורים. משכנתא הפוכה ניתנת רק למבוגרים החל מגיל 60 ובכך מאפשרת קבלת הכנסה חודשית נוספת או מימון הוצאה חד פעמית ללא כל צורך בהחזר חודשי כלשהו.
להרחבה בנושא: משכנתא הפוכה

על בית מניב- בית מניב היא חברה פרטית העוסקת במתן הלוואות למבוגרים. בית מניב היא החברה הראשונה בישראל אשר יבאה את הרעיון מארצות הברית.